Alla inlägg under februari 2008

Av Torz - 24 februari 2008 16:29


Nu har även jag blivit värvad av flickvännen till viktklubb.se...hade de haft premier för rekryteringar så hade hon garanterat legat bra till. 


Efter att var och varannan idiot börjat rabbla GI och lågkolhydratsdieter i sömnen så känns det skönt att se att det finns de som vägrar lämna det gamla konceptet...att göra sig av med mer energi än vad man stoppar i sig.

För att man inte ska bli tokig av allt mätande och räknande så har de en mängd livsmedel i en databas samt en funktion där man kan skriva in egna produkter och recept.

Jag har faktiskt inte tagit mig tid att kolla igenom sidan ordentligt men det känns nästan som ett kommunity, fast med proffsionella kostrådgivare, motionsexperter m.m


Lär hur som helst ha lite mer info när jag kommer till mitt första delmål på 6 kg.


Av Torz - 23 februari 2008 08:40


På senare tid så har det komma vissa påståenden om att jag borde kolla upp mig för att fastställa en diagnos. Som jag ser det så har jag nog med problem och vill inte få det bekräftat att det verkligen är fel med mig, speciellt då det känns som att dessa tendenser beror på vissa individuella svängningar hos två individer. Mycket ligger ju i betraktarens öga och råkar man ligga lite åt ena hållet och det objektet man observerar åt andra så blir avståndet rätt markant.

Nåväl...jag har funderat lite på det och frågat lite vad det är för tecken hos mig som folk har reagerat på så jag vet vad som behöver ändras.


Någon nämnde att jag brukar flacka med blicken så det har jag varit mer observant på de senaste åren.


Jag har även hört att jag kan vara lite formell i telefon om jag inte ringer till folk som jag vet har högt i tak, så nu är även det åtgärdat.


Har även hört eller snarare fått det påpekat att jag tänker för mycket när jag pratar så att det kan uppkomma spontana pauser mitt i meningarna.


Har även hört att om jag avbryts så brukar jag vara så pass angelägen att hålla kvar i den poängen som jag hade färdig att jag riskerar att missa väsentliga saker i det den andre berättar.


Slutligen så har jag även hört att jag har en tendens att uttrycka mig en hel del med händer men inte så mycket med miner.



Så nu när detta är avklarat hoppas jag att jag kan slippa bli besvärad med liknande påståenden igen. 

Av Torz - 22 februari 2008 13:56


Att börja plugga på en arbetsmarknadsutbildning med löpande intagning borde ju inte vara speciellt krångligt. Så länge man bara håller sig till de som håller i kursen är det inga som helst problem. Ett litet krux är bara att det måste gå via arbetsförmedlingen.

Detta borde ju snabbt vara avklarat trodde jag i min naivitet men jag hade inte väntat mig att de skulle uppträda nonchalant.

De påstår ig inte veta varför jag kommit över huvud taget då de själva inte håller i kursen. När jag tjajat ett tag så får jag prata med en snubbe som verkar tro att det har med den ekonomisk biten att göra och väljer ut en handledare som jag ska få prata med.

Att handledaren i sin tur inte ger ett knyst ifrån sig på två veckor och att när jag äntligen får tag på honom säger att vi kan mötas om ytterligare två veckor gör inte att mitt förtroende för dem ökar.


Har jag inte helt fel så behöver de bara skriva in mig och ge mig lite papper som jag kan fylla i så borde det vara klart. Egentligen så borde det ju ha gått att fixa redan samma dag som jag kom in men tydligen så ska jag leva ytterligare en månad utan att få in ett enda öra. 


Av Torz - 21 februari 2008 13:47


Detta är Dan Browns debutroman och tyckte man att Da Vinci Koden var bra så ska man absolut inte missa den här heller.


Boken handlar om Robert Langdon som är proffessor inom religiös symbolik som en morgon väcks av en man som insisterar på att han måste komma omedelbart för att kolla upp ett lik.

Hade Langdon vetat vad som kommer att hända den närmaste tiden så hade han antagligen somnat om i tron av att det hela var en dröm för hans närmaste framtid kommer att bestå av topphemliga experiment, religion, sekter, utlandsvistelser och mord, samt inskrivning i historian.


När det gäller boken finns det två saker som är uppenbara. Brown har verkligen satt sig in i det han skriver om och lyckas skriva en historia som känns nästan trovärdig. Det andra draget är att han lyckas behålla en konstant spänning med små finaler i nästan varje kapitel. Dessutom är varje kapitel på bara några få sidor så det är svårt att lägga ifrån sig boken. 

 

Av Torz - 20 februari 2008 13:39


Efter att ha hållt på med riddare och medeltid ett tag så har Jan Guillou valt att gå tillbaka till det som han är mest känd för. Det vill säga militärer, agenter och underrättelsetjänster.

Tror aldrig han har haft ett klarare budskap än med denna bok för den ständigt återkommande frågan är "vilka är egentligen de riktiga terroristerna?".


Boken handlar om vad som skulle hända om palestinierna plötsligt skulle ha vapen som är övermäktig israelerna. Problemet är att för att få pusselbitarna på plats så måste man ha en man som är något utöver det vanliga. En sådan man existerar faktiskt men ingen vet exakt vart och han påstås numera vara en galen mördare.


Av Torz - 19 februari 2008 11:17


Kan knappast påstå att jag skulle vara någon speciellt briljant gittarist då jag har problem med taktkänsla och har lätt för att tappa bort mig.

Men så fort någon kommer i närheten får jag totalt hjärnsläpp...troligtvis på grund av nervositet och min ständigt spökande självkritik.

För att inte råka ut för sådana pinsamma händelser så hade jag tänkt börja skriva ner vilka låtar jag gett mig på samt testa att upprepa lite då och då så att nästa gång jag provar en gitarr eller stärkare i en musikaffär eller hos någon polare så har jag något konkret att komma med.

Fast något trubadur tjaffs är det inte tal om...sådant är till för players.


De senaste dagarna har jag gett mig på:


070215

Pantera – Cemetery Gates

Megadeth – Captive Honour

Megadeth – Killing Is My Business

Megadeth – Into The Lungs Of Hell

Megadeth – Mary Jane

Satyricon – Mother North

Satyricon – Fuel For Hatred (går eg i Eb)

Pantera _ Doom/Hollow

Pantera - Dominator



070216

Pantera – Cemetery Gates

Metallica – Master Of Puppets

Sinergy – Midnight Madness


070216

Eric Clapton – Wonderful Tonight

Megadeth – Go To Hell

The Beatles - Help

Nazareth – This Flight Tonight

Pink Floyd – The Wall 2



070217

Burzum – Ea, Lord Of The Depths

Burzum – Han Som Reiste


070218

ABBA – Gimme! Gimme! Gimme!

R.E.M – Everybody Hurts

U.F.O – Doctor Doctor

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards