Alla inlägg den 24 november 2008

Av Torz - 24 november 2008 18:09




Ser du vem denne herre är?

Kan det vara någon känd synt- ikon eller kanske någon new way pionjär från 1979?

Nej tyvärr! Detta råkar vara en av de tuffaste artister genom tiderna som vid detta tillfälle verkade ha tappat kollen helt och hållet (överdrivet alkoholintag lär vara orsaken och idag har han lyckats förtränga detta helt och hållet).

Själv är jag glad över att jag inte upptäckte honom under denna period för i sådana fall hade han fått problem med att ge någon trovärdighet framöver.

Om det fortfarande är problem med att lista ut vem typen är så kan jag avslöja att han gillar att avrätta sig på scenen, var tidigt ute med paint, har inspirerat bl a Kiss och WASP, samt att han ligger bakom klassiska låtar som "School Out", "I´m 18" och "Poison"

Av Torz - 24 november 2008 17:55


Som jag skrev lite tidigare så har jag börjat planera att enbart införskaffa plattor som jag tycker är riktigt bra (nåja, en och annan low price chansning lär väl slinka med).

Efter att ha kollat upp ett antal grupper så fick jag fram ett par femmor (det vill säga grupper som är så pass bra att jag måste ha tag på deras plattor).

Detta är i skrivande stund:


Aborym  - industriell BM med drag från Darkspace och nya Dimmu Borgir
Armagedda - elak mid temp BM som får mig att tänka på Khold och Satyricon
Coldworld (ger) - riktigt bra och deppig BM, som ett mer misantropiskt Summoning
Khors  - känslosam mid temp BM baserat på klaviatur -
Livsnekad  - melankolisk BM/doom
Mgla   - stämningsfullt mid tempo BM

Myrkr   - ont och snabbt
Ondskapt  - elak och nyskapande BM
Ornias   - påminner lite om Khold
Svartsyn (swe) - majestätiskt
Walknut  - atmosförisk, misantropisk BM
Wraith of the Ropes  - domedags döds/doom


Två starka fyror är:


ANIMUS MORTIS  - stämningsfyllt halvmelankoliskt pisk som drar åt USBM-hållet
Onslaught (UK) - drar åt Overkill och Exodus-hållet, grymt


Om någon har lust att jävlas med någon elak släkting i år (och då bör den ha varit JÄVLIGT elak) går det alltid att införskaffa bottennoteringarna:


Bestial Warlust

Endless Dismal Moan
I Wrestled a Bear Once 
Leviathan

Av Torz - 24 november 2008 17:39


"De enda livsformerna som skulle överleva ett totalt kärnvapenkrig är sannorlikt kackelackor, bakterier.....och hårdrockare"


//Fredrik Strage angående hårdrockares entusiasm och förmåga att överleva hårdrocksfientliga klimat.

Av Torz - 24 november 2008 17:29


1999 var jag på en liten fest i Uddevalla hos några typer som jag träffade ett par dagar tidigare.

Plötsligt utbrister någon att han ser moln som snurrar runt och flyger omkring.

Min spontana tanke var att han lyckats peta i sig något utan att jag såg det. Men efter ett tag börjar även den killen andre gasta om samma sak.

Jag försöker ignorera deras förmodade hallunicationer men efter ett tag ger jag upp och tittar ut på natthimlen.

Jag ser inget ovanligt. Man ser lite hus en bit bort och rök som sipprar ut i vinternatten.

Plötsligt börjar röken virvla runt i en slags spirall varpå det delas upp och sljuter iväg åt olika håll. Sedan dansar molnen omkring en liten stund tills det hela återgår till det normala.

Det skumma är att jag är rätt säker på att ingen av killarna tar droger och framför allt att ingen av dem skulle ha mage att spetsa mitt dricka med det.

Men framför allt, om det nu vore som så att vi fått i oss något så är ju risken ytterst liten att alla skulle se exakt samma saker.

Medan vi traskar ner till stan så funderar jag över detta fenomén.

Killarna stoppar en man på gatan och försöker dela med sig av sin upptäckt, vilket bara resulterar att mannen förskräckt drar sig undan i rask takt.


Dagen därpå går vi på ett lokalt fik och träffar några andra som vi informerar om den slkumma kvällen innan.

Då får vi reda på att vi inte alls var drogade utan det var helt enkelt någon laser-show bakom kyrkan och det vi såg var helt enkelt laserstrålarna som träffade stadens rök.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards