Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

"Emmiska"

Av Torz - 8 juni 2009 19:36


Som de flesta killar vet så har tjejer ett litet eget sätt att kommunicera.

Det är ofta för simpelt att säga rakt ut vad man vill, tänker eller menar.

På den punkten är min egen sambo Emma inget undantag.

Jag tog mig friheten att komma på några typiska saker som jag brukar få höra emellanåt:


Saltsyra -  detta är tvättmedelsrester som grannarna brukar glömma kvar i tvättfacket i våran gemensamma tvättstuga. Eftersom detta brukar leda till irriterad hud så döptes det snabbt om till saltsyra.


Kvinnans rätt - när kvinnor beter sig som svin.


Söt -  uttalas söjjjt/söiiiit. Paradoxalt nog så är det benämningen på så groteskt fula eller bortkomna människor och djur att knappt deras mödrar vill veta av dem.


Mini-pattar - allt under D-kupa. Detta brukar framför allt muttras när underkläder skall införskaffas.


Sugen på något gott - direkt översatt: "det är synd om mig och jag vill ha choklad".


Jag vet inte (när man frågar vad man ska äta) - "jag vill ha pizza...men jag vill att DU ska föreslå det för att bespara mig mitt samvete".


Du som är så söt - detta betyder i stort sett samma sak som när någon skogstokig seregant ropar efter "frivilliga".


...är snäll - personen ifråga har betett sig som en idio.t 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torz - 3 mars 2015 19:40

Detta är inte utan att jag skäms över att erkänna mina bristfälliga engelskakunskaper. Till skillnad från kemiska formler, mattematiska kurvor, hur man manglar, densitet, vad grävlingar heter på latin och vilket år Karl XI kröntes är engelska något...

Av Torz - 11 februari 2015 15:52

Flera gånger har jag hört muslimer som beklagar sig över att de måste stå till svars för allt elände som sker i islams namn.En tjej tog det säkra före det osäkra och bad om ursäkt för allt som islam, arabvärlden, Sverige, kvinnor, västvärlden och så ...

Av Torz - 1 februari 2015 02:59

Är all musik med syntar synt? Är all musik som innehåller stråkinstrument klassiskt?Är all elektronisk musik techno? På samma sätt är inte all musik med distade gitarrer metal. Dock hör det till vanligheten att stilar gärna klumpas ihop tämligen vå...

Av Torz - 5 januari 2015 12:55

Enligt någon undersökning ägnar vi 14 minuter per dag åt att laga mat, sex minuter att verkligen prata med våra barn och sex timmar med att slötitta på TV och surfa på nätet.SEX TIMMAR!!!!Det är alltså 2/3 arbetsd ag.    I höstas började jag plug...

Av Torz - 1 januari 2015 16:33

Ok! Så här ligger det till.Flickvännen fick ta hand om sin systers hund för något år sedan och med hot om stryk eller nåt fick hon även mitt motvilliga godkännande. Förra nyår var vi iväg en sväng varpå jycken fick panik när folk började skjuta raket...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards