Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Hörlurar

Av Torz - 24 juni 2009 10:10


Jag har haft högvis med hörlurar men av någon anledning så blir det alltid lika frustrerande att hitta några som jag kan ha när jag ska ut och promenera.

Visst ligger det lite i det som Emmas pappa säger att är man ute i skogen ska man njuta av naturens egna ljud.

Men dels så ser jag promenaderna som ett alldeles utmärkt tillfälle att ostört lyssna på musik utan att irritera andra som råkar gilla annat...eller bara vill ha det lugnt och tyst.

Men framför allt så vill jag hålla mina tankar under kontroll. Har jag inget att koncentrera mig runt så kommer mina tankar snart att yra runt som ett gäng speedade demoner. I regel är det allt annat än det som jag vill tänka på som kommer fram och ska jag promenera i bortemot tre timmar vill jag inte ha en massa negativ skit i skallen. Så därför är det musik (eller möjligen talböcker) som gäller.


När det gäller mina hörlurar så verkar det finnas tre kategorier.

 Dels de som har riktigt pissljud och dålig passform och där jag får dra på rejält med volym för att kunna höra något av den fattiga diskantaktiga smörjan. Sedan finns det de hörlurar som lider av glapp. Efter ett tag så hörs musiken i bara ena luren. Dessa är ofta en kombination av den första kategorien.

Men jag har faktiskt ett par fina AKG lurar mer riktigt bra ljud.

Tyvärr så är det inte riktigt den lilla diskreta in-ear sorten utan ett par bastanta studiolurar som får användaren att påminna om Leia från Star Wars. Att de dessutom kostar runt 1500:-/st och har metervis med sladd gör ju inte att jag blir mer sugen på att dra runt med dem.


Det absolut värsta är att någonstans ska jag ha två par lurar som håller bra kvalitet. Egentligen är det tre men det ena av dem är konstruerade för barn och har en sladd som är lika lång som min underarm samt en både ful och extremt otymplig krage.

I höstas köpte fyndade jag ett par Koss-lurar med skumgummipluggar.

Även om de var obekvämare än jag hade hoppats på så spöar de lätt skiten ur merparten av de andra lurarna. Tyvärr vet jag inte vart de finns och jag har kollat igenom hela lägenheten.

Ett annat par som jag saknar är lurarna som följde med till min MP3 spelare.

Även de har försvunnit under mystiska omständigheter.

Dock undrar jag om det inte började bli lite glapp i dem.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torz - 3 mars 2015 19:40

Detta är inte utan att jag skäms över att erkänna mina bristfälliga engelskakunskaper. Till skillnad från kemiska formler, mattematiska kurvor, hur man manglar, densitet, vad grävlingar heter på latin och vilket år Karl XI kröntes är engelska något...

Av Torz - 11 februari 2015 15:52

Flera gånger har jag hört muslimer som beklagar sig över att de måste stå till svars för allt elände som sker i islams namn.En tjej tog det säkra före det osäkra och bad om ursäkt för allt som islam, arabvärlden, Sverige, kvinnor, västvärlden och så ...

Av Torz - 1 februari 2015 02:59

Är all musik med syntar synt? Är all musik som innehåller stråkinstrument klassiskt?Är all elektronisk musik techno? På samma sätt är inte all musik med distade gitarrer metal. Dock hör det till vanligheten att stilar gärna klumpas ihop tämligen vå...

Av Torz - 5 januari 2015 12:55

Enligt någon undersökning ägnar vi 14 minuter per dag åt att laga mat, sex minuter att verkligen prata med våra barn och sex timmar med att slötitta på TV och surfa på nätet.SEX TIMMAR!!!!Det är alltså 2/3 arbetsd ag.    I höstas började jag plug...

Av Torz - 1 januari 2015 16:33

Ok! Så här ligger det till.Flickvännen fick ta hand om sin systers hund för något år sedan och med hot om stryk eller nåt fick hon även mitt motvilliga godkännande. Förra nyår var vi iväg en sväng varpå jycken fick panik när folk började skjuta raket...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards