Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Torz - 24 oktober 2009 16:29

Några plattor som jag jagar men som antingen inte finns där jag söker eller kostar mer än vad jag är villig att ge:


Nyktalgia - Nyktalgia /- Peisithanos

Armagedda - Ond Spirutism

Arcana - allt

Alastis - The Oter Side

Vader - De Profundis /- Black To Blind

Ad Hominem - Planet Zog

Therion - A´arab Zaraq - Lucid Dreaming /- Theli /- Vovin

Necrophobic - The Nocturnal Silence /- Darkside /- The Third Antichrist

Slayer - Show No Mercy /- Hell Awaits

Hypocrisy - Penitralia /- Obscolum Obscenum /- Abducted /- Hypocrisy

Coldworld - TheStarsAreDeadNow (EP)

Noctes - Pandemonic Requiem

Livsnekad - Köttets Och Sinnets Biografi (EP) /- Den Sociala Vanförheten

Ondskapt - Dödens Evangelium

Av Torz - 24 oktober 2009 15:43

Va nu, redan!?


Egentligen så är det bara lite preliminära saker som jag påbörjat men som tydligen kommer att påverka nästa års skivskörd.

Under 2008 låg fokus till stor del på att försöka hinna ikapp tiden efter några års inaktivitet och tack vare MySpace så slapp jag ifrån de förvisso spännande men även kostsamma chansningarna från 90-talet (vilket en gång för alla borde visa att jag inte är så pass konservativ att jag är emot all form av utveckling).

I vilket fall så ändrades en del saker under 2009. Bland annat insåg jag att min idé om att man helst ska vänta något år mellan inköpen av samma grupp kändes rätt dum, och dessutom kunde jag inte längre komma på varför jag över huvud taget kom på den. Visst risken finns ju att man efter ett tag kan ha en massa plattor med någon grupp som man känner att de kanske inte är lika roliga längre. Men den dagen den sorgen.

1995 köpte jag 9 fullängdare med AC/DC och även om jag snabbt insåg att jag inte är speciellt intresserad av att infötrskaffa mer plattor med dem så gillar jag ju fortfarande de skivorna. Samma sak med Megadeth och Guns N Roses.


Får att återgå till nästa år så är planen att jag ska lägga fokus på back-kataloger.

Jag har aldrig varit någon samlare som öst pengar över rariteter men sedan skivhyllan åkte upp och jag började sortera skivorna i bokstavsordning så insåg jag att det ser rätt snyggt ut om man har en bunt plattor med en och samma grupp. Ta tex de grupper med det klassiska American ryggarna som t ex Slayer och Danzig.

Nu är jag ju ingen hopplös kvantitetsnörd utan huvudsyftet med att rota i gruppernas historia är att det brukar vara rätt säkra kort.

Några grupper som jag funderar på att införskaffa en komplett samling med (i detta fall nöjer jag mig med officiella fullängdare och möjligen EP:s) är:


Ad Hominem - tror inte de har en enda svag platta

Bathory - senaste plattorna är kanske inte de bästa men har jag 6 fullisar så kan jag gott skaffa de sista också

Bolt Thrower - brittisk dödsmaskin som är kända för att hålla hårt på sina ideal och ge det folk förväntar sig

Burzum - de ambinenta plattorna är kanske inte de bästa men fungerar bra när man behöver varva ner

Coldworld -detta fenomenala band har tydligen fått ut en EP som jag inte kände till

Hypocrisy - det enda melodiösa dödsbandet som jag gillar

Mayhem - ryktet är större än musiken men de är perfektionister som inte kompromissar med sin ondska

Necrophobic - utsikterna för att få tag på det som jag inte har ser mörkt ut men ska i a f hålla ögonen öppna

Samael - saknar de senaste plattorna samt en hel hög med EP:s

Slayer - är tveksam till de sista plattorna men fram till mitten av 90-talet så var de ett av de bättre banden

Summoning - pålitligt som ett urverk...har i skrivande stund endast en av deras utgåvor

Therion - har bara en platta här också...de tidigaste verken kommer eventuellt att skippas till förmån för en samling



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards