Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Torz - 4 februari 2009 18:56

Jag har egentligen inget speciellt mot "i Form" än någon annan tidning som koncentrerar sig på en sund livsstil.

Det vill säga fram tills man kommer fram till mat som fotats av Colourbox (om det är ett alias för någon fattar jag varför).

Bilderna är uteslutande extrema närbilder som egentligen borde få maten att se mer aptitlig ut.

Problemet är att istället för frukter eller desserter så ser det på fullaste allvar ut som obduktionsbilder eller någon som är i full fart att dissekera något smådjur.

Jag var tvungen att fråga Emma om hon såg samma sak som mig och jo mycket riktigt. Däremot verkar "i Form" redaktionen vara av en annan åsikt då kamera-katastrofen verkar vara ett stående inslag.

För ett tag sedan konstaterade jag att även Body blivit pålurade smörjan.

Av Torz - 4 februari 2009 18:38

Idag råkade jag tappa en plåt i ett vattenkar.

Detta var inte värre än att det skvätte lite vatten på mig, och det blev någon droppe på mina glasögon.

Däremot blev det värre när jag skulle ta av mig glasögonen då ena glaset hoppade ut.

Det fanns inget annat att göra än att föesöka peta tillbaka glaset i bågarna. Det var i af det jag trodde...tyvärr så hade bågarna spruckit så jag kunde inte göra så mycket åt det.


Då min syn inte är den bästa så var jag illa tvungen att traska iväg till en optiker. Men jag fick reda på att en lagning skulle kosta nästan lika mycket som ett par nya bågar, samt att det fanns risk för flera sprickor framöver.


Tack och lov var bågarna billigare än jag trodde.

Hade väntat mig ett fyrsiffrigt belopp men det landade på ett par hundringar.

Så imorgon har jag ett par splitter nya brillor (då glasen jag beställt kom idag). Enda kruxet är att jag inte kommer att kunna svetsa på ett dygn, risken för huvudvär ökar fram till dess och att jag inte lär känna igen folk på stan.

Av Torz - 4 februari 2009 18:15

Förra veckan träffade jag en kille som kommer från det forna Jugoslavien.

Vi var några som satt och pratade om rätt allmänna saker...men när de andra gick berättade han att han har fått veta att han inte kommer att få stanna i Sverige.


Detta trots att han har bott här i 6 år, lärt sig språket, har jobbat en del, pluggat, fått barn samt verkar vara en trevlig och skötsam kille.

Han berättade att det går inte att fatta hur det känns att dagligen under dessa år inte veta hur det ser ut. Att sedan få reda på att han inte är önskvärd jämförde han med att gifta sig för att efter ett par år finna frun i sängen med någon annan.

Hade man vetat att tjejen skulle vara otrogen hade man naturligtvis inte satsat på henne över huvud taget.


Som en paradoxal motpol så träffade jag en gång i tiden en liten kille i 14 års åldern (även han från forna Jugoslavien).

Det var uppenbart att han såg upp till sin allt annat än laglydige broder.

Brorsan verkade vara stadens gangsterkung om man ska tro allt som sades.

Det var snygga bilar, tjejer, pistoler, droger, indrivning, vendettor, märkes kläder om vart annat.


Egentligen så känns några kommentarer till det hela rätt överflödigt.

Nöjer mig med att stå för att i min värld har inte alla samma värde...speciellt inte om permanenta uppehållstillstånd skall delas ut.

Ben

Av Torz - 4 februari 2009 17:48

Tjejerna på min skola verkar vara mer observanta än vad jag själv är.

För ett tag sedan kommenterade en att jag har slät hy....idag påpekade en annan att jag har korta ben.

Det enda jag själv har tänkt på när det gäller benen är att jag har ovanligt långa för min släkt...men men....kanske kan jag börja utöka mina komplex framöver =)


Apropå ben!

Vad var det egentligen för idiot som gav Långben hans namn?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards