Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Plattor att införskaffa 2010

Av Torz - 30 januari 2010 19:18


Att sitta och planera kommande skivköp är alltid skojigt. Det är även lika trevligt att kolla upp med facit i handen hur mycket som egentligen stämde med det man hade tänkt sig.


Målet i år är som det varit de två föregående år att komma upp i minst 25 plattor. Självklart utan att tumma på kalitén.

I fjol så började jag snegla tillbaka i skivhyllan och funderade på vilka grupper som är så pass bra att det kan vara värt att satsa på att införskaffa back-katalogerna.

Detta till skillnad från 2007-08 då det var många nya chansningar istället.

Visserligen kommer det garanterat att komma nya saker även i år men det är som sagt inte där fokus kommer att ligga.

Vet man att något är bra så finns det ju ingen anledning till att sluta plocka där.

Eller hur?


De grupper som redan nu står på inköpslistan är:


BATHORY - jag saknar 6 fullängdare med dem. Även om alla ska införskaffas så småningom så får jag erkänna att det till stor del är ett habegär som lockar snarare än att alla kommer att vara så fantastiskt bra. Blir det några Bathory-köp lär det bli 2 stycken till att börja med.


BLUT AUS NORD - detta är en ny bekantskap för mig. Har beställt en platta som jag hoppas få nästa vecka. Är den så bra som jag hoppas på så kan det bli ytterligare en i år.


BOLT THROWER - misstänker att det blir en platta med krigs britterna. Det är i a f bara en som jag saknar som jag VET är bra.


BURZUM - det saknas 3 fullängdare. Minst en av dem ska införskaffas, men även den kommande.


DARK FUNERAL - en platta saknades, och denna plattan är redan införskaffad.

Tvivlar på att det blir så mycket mer...möjligen deras live-platta, men det är ytterst osäkert.


DEFLESHED - har varit nyfiken på en av plattorna i åratal. Just den är extremt billig just nu. Förhoppningsvis hinner jag köpa den innan den tar slut.


ENTOMBED - en platta är redan hemma. Det är två plattor som jag vet är riktigt hyggliga samt en som går att få tag på billigt så minst en platta till blir det garanterat. Förmodligen två. Eventuellt tre. Knappast fler.


EXODUS - kan bli en...men sedan är det nog stopp. Såvida jag inte får något retro thrash ryck eller så.


HERESI - chansen är stor att jag köper deras fullängdare i år


HYPOCRISY - finns många som jag vill ha men något säger mig att det blir en.


IN THE WOODS - ibland är det skönt med lite lugnt flum. Är rätt säker på att det bara blir en platta.


MAKE A CHANGE...KILL YOURSELF - SDBM är aldrig fel. Deras första fullängdare kan mycket väl hamna i skivhyllan.


MARDUK - en CD med tvp EP:s är på väg. Minst en fullängdare utöver det är mer eller mindre idiotsäkert, och det blir förmodligen en till två till.


MAYHEM - en EP är avklarad. Deras mest kända platta kommer garanterat att hamna i hyllan, men sedan är det osäkert. Finns grupper som prioriteras högre.


NECROPHOBIC - trodde inte det skulle bli något först p g a dålig tillgänglighet. Men nu ser det ut att bli en CD.


SHINING - den kommande ska bli min. Men jag vill gärna dra hem åtminstone två till ur back-katalogen.


SLAYER - minst en ska jag ha. Men det kan bli tre fyra stycken. Dock köper jag inte allt för gärna flera skivor med samma grupp på en gång och vill gärna ha en beställning emellan.


SUMMONING - typiskt nog är den plattan jag är ute efter i första hand på ett ställe som jag mer eller mindre bojkottar. Men ska se om det inte kan bli någon ändå. Var övertygad om att jag skulle köpa något med dem i fjol...men så blev det tydligen inte.



Utöver dessa tillkommer ett antal mindre säkra band. Samt ett lass som jag kommer att ge mig på om de går att få tag på eller till rätt pris.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torz - 3 mars 2015 19:40

Detta är inte utan att jag skäms över att erkänna mina bristfälliga engelskakunskaper. Till skillnad från kemiska formler, mattematiska kurvor, hur man manglar, densitet, vad grävlingar heter på latin och vilket år Karl XI kröntes är engelska något...

Av Torz - 11 februari 2015 15:52

Flera gånger har jag hört muslimer som beklagar sig över att de måste stå till svars för allt elände som sker i islams namn.En tjej tog det säkra före det osäkra och bad om ursäkt för allt som islam, arabvärlden, Sverige, kvinnor, västvärlden och så ...

Av Torz - 1 februari 2015 02:59

Är all musik med syntar synt? Är all musik som innehåller stråkinstrument klassiskt?Är all elektronisk musik techno? På samma sätt är inte all musik med distade gitarrer metal. Dock hör det till vanligheten att stilar gärna klumpas ihop tämligen vå...

Av Torz - 5 januari 2015 12:55

Enligt någon undersökning ägnar vi 14 minuter per dag åt att laga mat, sex minuter att verkligen prata med våra barn och sex timmar med att slötitta på TV och surfa på nätet.SEX TIMMAR!!!!Det är alltså 2/3 arbetsd ag.    I höstas började jag plug...

Av Torz - 1 januari 2015 16:33

Ok! Så här ligger det till.Flickvännen fick ta hand om sin systers hund för något år sedan och med hot om stryk eller nåt fick hon även mitt motvilliga godkännande. Förra nyår var vi iväg en sväng varpå jycken fick panik när folk började skjuta raket...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards