Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Sexinstruktioner

Av Torz - 3 oktober 2011 13:13

 
En en kanske oväntat talang som jag har är inom ämnet samlevnad.
Visserligen har jag en del gynsamma gener för att leva ett promiskulöst liv men det är inte riktigt så jag menar utan snarare på ett teoretiskt plan.

Tanken slog mig för några år sedan att det vore intressant att skapa en bok, häfte eller liknande med råd och tips för de som inte har så mycket vana inom ämnet.

Orsaken är att trots ett samhälle som påstås vara upplyst så var det en hel del som jag själv hade velat veta när jag var yngre.
Det som lärs ut i skolan är förvisso vettigt, men samtidigt självklart och tråkigt.
När det gäller andra saker än hur man skyddar sig kan det bli lite förvirrande hur saker och ting fungerar.

För egen del var jag så pass upplyst att jag fattade att porr inte har så mycket med verkligheten att göra. Dessutom hörde jag att killar generellt brukar kritiseras för att hoppa över för- och efterspel samt lätt blir för egotrippade och glömmer tjejen.
Faktum var att jag trodde jag faktiskt hade rätt bra koll på det mesta men jag insåg rätt snart att verkligheten inte riktigt såg ut som jag trodde.
Även om jag klarade mig från att direkt göra bort mig så fick jag samtidigt inte ut så mycket av det. Timslånga förspel är knappast någon norm och att enbart fokusera på den andra är i slutändan kontroproduktivt.

Med åren har jag ramlat över en hel del böcker inom sex, psykologi, beteendevetenskap, etik m.m plus att jag har varit aktiv på olika forum.
Plötsligt insåg jag att den problematiken folk har sällan är unikt utan vissa saker dyker upp gång på gång.
Ofta rör det inte sexet i sig utan snarare omständigheterna runt det hela.

Det kan handla om svårigheter att inse vart gränser går, vad som är naturligt, vad den andre bör förvänta sig.
Bland tjejer är det vanligt med hur man förhåller sig till låg eller hög sexlust, hur långt man ska gå för sin pojkvän eller att man känner sig utnyttjad, hämmad eller slampig.
Bland killar handlar det ofta om framför allt varför man inte får någon tjej eller att kroppen inte riktigt vill lyda som man vill.
Sedan finns det en massa andra ämnen som vad som är otrohet och vad man kan acceptera. Rent tekniska saker är vanligt förekommande bland bägge könen som t ex oral eller analsex (det sistnämnda är ju inte konstruerat för samlag så bara där blir det lätt problem).
Den enligt mig viktigaste frågan är kommunikation. Självkännedom ligger inte långt efter. Med en fungerande kommunikation hade frågorna i sexspalter antagligen halverats.

Det finns med andra ord en hel del som hade kunnat vara bra att veta.
När det gäller information så kan det bli svårt att veta vart man ska gå efter.
Porr ger det som folk fantiserar om och har aldrig varit menat att vara informativt. Polare kan säkert berätta en del men det blir lätt motsägelsefullt, överdrivet och i slutändan rätt intetsägande. Ingen vill ju verka vara oerfaren så man breddar gärna på lite extra.
Föräldrar pratar man kanske inte allt för gärna med. Speciellt inte om man är kille.
Att sitta och läsa saker på internet och liknande kan fungera i viss mån men det är svårt att veta vad som är relevant. Forum handlar mest om att ventiligera sina åsikter än att ge vettig information.
Risken finns också att man hör saker man inte vill höra och att man i slutändan tror att kraven är så höga att det hela blir meningslöst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torz - 3 mars 2015 19:40

Detta är inte utan att jag skäms över att erkänna mina bristfälliga engelskakunskaper. Till skillnad från kemiska formler, mattematiska kurvor, hur man manglar, densitet, vad grävlingar heter på latin och vilket år Karl XI kröntes är engelska något...

Av Torz - 11 februari 2015 15:52

Flera gånger har jag hört muslimer som beklagar sig över att de måste stå till svars för allt elände som sker i islams namn.En tjej tog det säkra före det osäkra och bad om ursäkt för allt som islam, arabvärlden, Sverige, kvinnor, västvärlden och så ...

Av Torz - 1 februari 2015 02:59

Är all musik med syntar synt? Är all musik som innehåller stråkinstrument klassiskt?Är all elektronisk musik techno? På samma sätt är inte all musik med distade gitarrer metal. Dock hör det till vanligheten att stilar gärna klumpas ihop tämligen vå...

Av Torz - 5 januari 2015 12:55

Enligt någon undersökning ägnar vi 14 minuter per dag åt att laga mat, sex minuter att verkligen prata med våra barn och sex timmar med att slötitta på TV och surfa på nätet.SEX TIMMAR!!!!Det är alltså 2/3 arbetsd ag.    I höstas började jag plug...

Av Torz - 1 januari 2015 16:33

Ok! Så här ligger det till.Flickvännen fick ta hand om sin systers hund för något år sedan och med hot om stryk eller nåt fick hon även mitt motvilliga godkännande. Förra nyår var vi iväg en sväng varpå jycken fick panik när folk började skjuta raket...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards