Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Torz - 8 februari 2007 10:38

Min lista på saker som jag vill införskaffa börjar likna de julklappslistor som man brukar se i tecknade filmer.En ny gitarr har jag velat ha i ett par års tid men det känns mer eller mindre som en utopi. Likaså körkort.hade gärna velat kunna gå på lite festivaler innan jag blir för gammal och patetisk för det.Som en f d sammlare på skivor så har det även känns frustrerande att gå ner från 20-50 plattor per år till 0-5.Just nu så är siktet inställt på att komma i någorlunda form. Vill inte riskera min hälsa bara för att jag har ont om pengar. För att kunna det så ska man helst träna vilket jag tyvärr inte har råd med (för de som menar att jogging m.m är gratis så kan ni prova att jogga i jeans, kängor och skinjacka).Maten är dock minst lika viktig som motion och för att inte bryta ner kroppen eller lägga på sig onödigt med fett så måste man ligga på en viss nivå där man i huvudsak lever på energisnåla produkter. Dessa saker behöver inte vara speciellt dyra...men det blir en del!Känner att lägger jag på mig mer fett så kommer jag antagligen bli deprimerad eftersom det inte är jag som dyker upp i badrumsspegeln utan någon annan.Problemet är att jag samtidigt misstänker att priset kan bli högt i form av att matätandet kan minska på annat håll vilket inte kommer göra mig lyckligare.Kommer snart att säga upp min prenumeration på Illustrerad Vetenskap vilket ger ca 50 kr mer i månaden.Ska även sluta köpa andra tidsskrifter och funderar på att börja sälja en del av mina prylar. Ska även sluta köpa kläder innan jag har en bättre inkomst och försöka lägga av med godis, chips m.m

Av Torz - 8 februari 2007 10:20

Är det något jag är riktigt trött på vid det här laget är det att vara arbetslös. Känns som man sitter och snurrar i samma hjul år ut och år in. Ibland så får jag en praktik och i bästa fall ett tillfälligt vikariat men de varar inte mer än några månader. Sedan får man leva snålt i något år till.Lediga arbeten kan delas upp i tre delar. De som kräver tidigare erfarenheter eller utbildningar inom det området, de jovbben som kräver körkort samt de som kräver att man är väldigt social, framåt och initiativtagande. Tyvärr faller jag på det mesta. Finns en massa arbeten som verkar intressanta men det duger tyvärr inte för att få det.Mina erfarenheter ligger inom omsorgen men jag har aldrig känt att det är det jag vill hålla på med, framför allt så har jag känt mig osäker inom området vilket man absolut inte bör vara. Gymnasiet har föresten visat sig avra rätt meningslöst. Tre år på mediaprogrammet ger inga arbeten...hade jag varit smart och satsat på industri hade det varit en annan femma. Körkort är ett moment 22 för det är ju bara via jobb det är möjligt att det (såvida ingen får lust att sponsra mig).Med mer än 15 år med social fobi/panikångest så är inte några jobb som är baserad på att ragga kunder ens att tänka på. Det är ungefär som att låta en höjdrädd testa kvalitén i bungydjump linorna.Det enda som återstår är att börja plugga igen! Nackdelen är att jag inte vet vad jag vill bli vilket känns som rätt viktigt om det ska ge någon utdelning och för att orka med studierna. Nu lutar det åt industrihållet. Har jag truckkort samt kan läsa ritningar och svetsa så har jag kommit en bra bit på väg. Samtidigt är jag rätt sugen på att läsa folkhälsokunskap. Tyvärr så lär jag inte bli något inom området men kunskaperna är praktiska oavsett vad jag jobbar med framöver. Dessutom så är det ett område som jag är intresserad av. Att bara satsa för att få lite miljöombyte känns lockande. Idag gör jag inget annat än sitter i en tvåa och ugglar. Jag har inte råd att gå ut. jag har inga kompisar på de närmaste 50 milen. Vill gärna träna men har inte råd, har inte heller råd att resa.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards