Alla inlägg den 20 september 2007

Av Torz - 20 september 2007 17:53

 Format: CD

Genre: death

nationallitet: Norge

Bolag: Earache

Utgivningsår: 2007

MySpace: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=24454518


Jag måste erkänna att denna grupp är en ny bekantskap för mig.

Att jag inte kollat upp dem tidigare beror på två saker. Dels bildades de rellativt sent (1998) samt kommer från Norge.

Fatta mig rätt, jag gillar Norsk metal skarp...fast då mer black eller gothorienterat. När Zyklon B lanserades som det bästa de hade i dödsväg konstaterade jag torrt att norrmän inte kan det där med döds.

Detta har jag numera tagit tillbaka efter att ha lyssnat igenom Come Death.


BRT förnekar inte att de är influerade av Florida döds, och det hörs tydligt.

Tycker mig även kunna höra lite Napalm Death och Vader också vilket inte heller det är något att skämmas över.

Lite Nordisk "lagom" mentalitet genomsyrar hela plattan. Inte för tekniskt, inte för snabbt, inte för långsamt utan ligger på en jämn och behaglig nivå.

Produktionen är tung men samtidigt så pass skarp att man hör samtliga instrument utan problem. Samtliga medlemmar verkar kunna sina saker men den som jag fastnar för lite extra är bassisten som glatt plockar på än tröttsamt ticka på samma ton under en hel takt.


Plattan är så pass bra att jag närapå skäms att jag inte hört dem tidigare, för dessa gutter är helt klart värda att kolla upp, om man gillar death metal vill säga.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards