Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Nyårsafton

Av Torz - 1 januari 2009 01:48

Torzul, Danne, Nisse, Jocke, Fia, Challe, Sussu

Vaknar efter bara 3-4 timmars sömn och konstaterar att den eländiga migränen fortfarande sitter i.
Provar att kurrera mig med en smothie utan större resultat.

Daniel och Charlotte vaknar de också efter bara någon timma. Plötsligt hör vi även Karin ligga och fnittra.


Innan vi hunnit ur hytten kommer Jocke in iförd bara kalsonger och T-shirt och undrar om någon har en korkskruv.
När han hör att jag har ont i huvudet kilar han iväg efter en liten flaska vars innehåll smakar som en blandning mellan Kan-Yang och whiskey. Tydligen ska det vara bra mot baksmälla men det är snarare det ostadiga vädret som bråkar med min stackars skalle.


Efter att ha ätit lite frukost (jag snyltade på Daniels) fortsätter de andra att festa lite smått.

Jag orkar inte ta på mig mina linser och norrlänningen roar sig med att sjunga Eddie Meduzas "Glasögonorm" (han bör förresten själv brillor).

Jag stöter på tre ur det andra gänget och tittar lite på exotiska dansare.
Men när dansarna försvinner för att ge plats åt lite spel letar jag reda på de andra.


I rökbaren sitter Jocke och är road av att han lyckades skrämma vettet ur en finsk pojkstackare kvällen innan genom att komma på honom mitt i en akt. Han visar sig även ha en mycket skum humor som tydligen bara Karin fattar.
Själv sitter jag och pratar hockey och krigsfilmer med två unga AIK suportrar.
En man man i 60-års åldern lägger sig i hockeypratet och avslutar med att nämna hur vacker jag är.

Senare sitter vi alla i våra grannars hytt och pratar lite medan Jocke roar sig med att stoppa in baugettbitar i alla munnar han ser.

Båten närmar sig land och vi raffsar ihop våra prylar, samtidigt som jag inte avundas den stackars städerskan som får fixa till i vår hytt.
Sussu råkar ut för en bråkig kvinna och sparkar helt enkelt bort dennes väska där den ligger i vägen för alla som vill av båten.


Vi tar en taxi till Karins kompis lägenhet i Solna.
Tanken är att vi sedan ska äta och slå följe med det andra gänget.
Tyvärr blev det inte så smidigt som vi trodde.

Att finna något ställe där man kan äta var lättare sagt än gjort. Efter att ha gått runt och frågat flera människor så konstaterar vi att det enda stället som är öppet är en krog.
Vi tar med oss maten och slänger oss över den (utom Charlotte som legat och sovit sedan vi kom in i lägenheten).


Sussu ringer och påstår att det är ett dåligt drag på stället som vi alla skulle till, men att de skulle leta vidare.
Mitt sällskap börjar se rätt vissna ut, men jag själv börjar vakna till liv efter att huvudet börjat bli på bättre humör.
När det bara är drygt någon timma kvar till tolvslaget ringer jag Jocke som svarar att de dragit till Södertälje och att det är betydligt bättre drag där.
Men de andra är inte så sugna på att vare sig festa eller betala en massa pengar för att åka ända dit. Så vi stannar i lägenheten.


På natten vaknar jag plötsligt till av att Daniel pillar mig i skägget.

Jag flyttar mig ännu längre ut på kanten av sängen och virar ett täcke runt mig (för säkerhets skull) och somnar.

 
 
Fia

Fia

4 januari 2009 11:31

hahaha...jätte kul att läsa om typ samma händelser fast ur någon annans synvinkel. :)

http://ikki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torz - 3 mars 2015 19:40

Detta är inte utan att jag skäms över att erkänna mina bristfälliga engelskakunskaper. Till skillnad från kemiska formler, mattematiska kurvor, hur man manglar, densitet, vad grävlingar heter på latin och vilket år Karl XI kröntes är engelska något...

Av Torz - 11 februari 2015 15:52

Flera gånger har jag hört muslimer som beklagar sig över att de måste stå till svars för allt elände som sker i islams namn.En tjej tog det säkra före det osäkra och bad om ursäkt för allt som islam, arabvärlden, Sverige, kvinnor, västvärlden och så ...

Av Torz - 1 februari 2015 02:59

Är all musik med syntar synt? Är all musik som innehåller stråkinstrument klassiskt?Är all elektronisk musik techno? På samma sätt är inte all musik med distade gitarrer metal. Dock hör det till vanligheten att stilar gärna klumpas ihop tämligen vå...

Av Torz - 5 januari 2015 12:55

Enligt någon undersökning ägnar vi 14 minuter per dag åt att laga mat, sex minuter att verkligen prata med våra barn och sex timmar med att slötitta på TV och surfa på nätet.SEX TIMMAR!!!!Det är alltså 2/3 arbetsd ag.    I höstas började jag plug...

Av Torz - 1 januari 2015 16:33

Ok! Så här ligger det till.Flickvännen fick ta hand om sin systers hund för något år sedan och med hot om stryk eller nåt fick hon även mitt motvilliga godkännande. Förra nyår var vi iväg en sväng varpå jycken fick panik när folk började skjuta raket...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards