Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Träning

Av Torz - 14 april 2009 16:27


Efter att ha kämpat med vikten sedan årsskiftet så har jag tyvärr fått konstatera att det har inte alls gått bra.

I stort sett har jag legat runt 85 kg sedan dess. När vågen under helgen (en ovanligt onyttig sådan) vägrade stanna innan den låg på 88 kg så kändes det som om jag lika gärna kunde ha skitigt i att ha konsekvent tackat nej till godis, kakor, tårtor och annat som folk erbjudit mig.


Varför har det egentligen gått såhär för, kan man ju undra.

Har jag ingen koll på hur och vad man ska äta?

Jodå!

Rör jag mig inte om dagarna?

Jo det händer!

Kan jag inte säga nej?

Nja...det är nog där kruxet har legat. Jag kan vara konsekvent på så sätt att jag kan låta bli att köpa onödiga saker. Det går även att tacka nej till kompisar som vill bjuda på både det ena och det andra.

Däremot är det jävligt svårt att sitta hemma på kvällarna med flickvännen och låta bli skålen med godis, chips eller vad det nu må vara som står på vardagsrumsbordet när man tittar på TV.

Eller att ge ett tråkigt men ack så förnuftigt svar när man får en svävande fråga om vad man ska äta när man har ont om tid, har något att glädja sig åt eller när dagen har känts allmänt pissig.


Men nu verkar det som om även det lilla problemet verkar lösa sig.

Nu har Emma bestämt sig för att vara lite mer konsekvent på matfronten med någon slags diet som absolut inte omfattar choklad och pizza.

Under tiden så ska jag bli lite mer konsekvent med träningen.

10 000 steg efter skolan varje dag samt 30x2-3 sit ups (någonstans får man ju börja för alla boxare och kampsportnissar som drar 400 på raken).

Ska även testa att köra ett program som lovar att man ska kunna ta 100 armhävningar i ett sträck.

Armhävningarna är mest för skojs skull samt att jag förhoppningsvis tränar upp lite grundstyrka till den dagen jag vågar mig in på ett gym igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Torz - 3 mars 2015 19:40

Detta är inte utan att jag skäms över att erkänna mina bristfälliga engelskakunskaper. Till skillnad från kemiska formler, mattematiska kurvor, hur man manglar, densitet, vad grävlingar heter på latin och vilket år Karl XI kröntes är engelska något...

Av Torz - 11 februari 2015 15:52

Flera gånger har jag hört muslimer som beklagar sig över att de måste stå till svars för allt elände som sker i islams namn.En tjej tog det säkra före det osäkra och bad om ursäkt för allt som islam, arabvärlden, Sverige, kvinnor, västvärlden och så ...

Av Torz - 1 februari 2015 02:59

Är all musik med syntar synt? Är all musik som innehåller stråkinstrument klassiskt?Är all elektronisk musik techno? På samma sätt är inte all musik med distade gitarrer metal. Dock hör det till vanligheten att stilar gärna klumpas ihop tämligen vå...

Av Torz - 5 januari 2015 12:55

Enligt någon undersökning ägnar vi 14 minuter per dag åt att laga mat, sex minuter att verkligen prata med våra barn och sex timmar med att slötitta på TV och surfa på nätet.SEX TIMMAR!!!!Det är alltså 2/3 arbetsd ag.    I höstas började jag plug...

Av Torz - 1 januari 2015 16:33

Ok! Så här ligger det till.Flickvännen fick ta hand om sin systers hund för något år sedan och med hot om stryk eller nåt fick hon även mitt motvilliga godkännande. Förra nyår var vi iväg en sväng varpå jycken fick panik när folk började skjuta raket...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards